30 januari 2015

Weblog van Marc Volgers

Ik ben Marc Volgers. In het dagelijks leven vader van 4 kinderen, programmeur, in de kerk gitarist en coördinator van de muziekteams. Enkele jaren geleden heb ik een HBO theologieopleiding afgerond. De vaardigheden die ik daar heb ontwikkeld gebruik ik nu vooral in mijn rol als coördinator. Ik ben vorig jaar begonnen met een studie naar muziek in de gemeente. Daarmee doe ik verschillende dingen: ik verwerk het in mijn visie voor mijn rol als coördinator, geef er een cursus over en ben onlangs begonnen met mijn blog 'Gloria en Kyrie'. Blog over muziek in de gemeente en de balans tussen gloria en kyrie. Een blog is dynamisch, waardoor ik nieuwe inzichten snel kan verwerken en delen. Op termijn wil ik er een boek over schrijven, maar ik doe nog meer studie en ervaring op en heb het gevoel dat ik nog meer moet leren (uit de Bijbel, het veld, boeken, cursus geven) om tot iets moois te komen.

Ik hoop met mijn blog andere christenen tot nadenken te stemmen over muziek, en misschien zelfs nieuwe inzichten te geven. Mijn hoop is dat die inzichten ook gebruikt gaan worden in de eredienst, tot eer van God.

Link naar mijn blog: www.gloriaenkyrie.wordpress.com




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.