07 september 2017

Weblog van Adrianne Hooimeijer

Fotografie: Carel Schutte
Mijn naam is Adrianne Hooimeijer - Mourits (1989), getrouwd met Peter (1985) en samen zijn we dankbare ouders van Christilène (2013) en Jochanan (2016). 
Sinds begin 2017 leven we (bij wijze van vrijwillige uitdaging) van 50 euro per week. Het bloggen was bedoeld als ‘stok achter de deur’, maar steeds meer werd het een ‘laten zien hoeveel je wel kunt doen met zoveel geld’… Het is een reactie op de overconsumptie in onze (weggooi)maatschappij (ook in christelijke kring). We laten zien hoe dankbaar je kunt zijn met weinig, hoe je eten niet hoeft weg te gooien, maar in een ‘restjes-recept’ kunt verwerken, hoe je van oude stoffen en kleding leuke cadeautjes maakt, enz. Maar ook deel ik tips hoe je kunt starten met het ‘leven met minder’.

Welkom allemaal op m’n blog:

2 opmerkingen:

  1. Hallo Adrianne.

    Als de kinderen groter worden zal het denk ik niet meer lukken om met 50 euro uit te komen, want ik neem aan dat ze dan naar sportclubs etc. zullen gaan. Ik woon in Apeldoorn en koop zoveel mogelijk bij Lidl. Of die ook in Emst zit weet ik niet. Ik las een stukje van een man die had uitgerekend dat boodschappen bij Lidl doen ongeveer 1/3 goedkoper is dan bij bijvoorbeeld Albert Heijn. Kort geleden kwam ik een artikel tegen over een mevrouw die alleen dingen koopt die in de aanbieding zijn. Zij zegt dat Albert Heijn de meeste aanbiedingen heeft.

    Groeten, Jan Keuzenkamp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om precies die reden (nl. dat kinderen bij het ouder worden meer kosten) leef ik nu zo zuinig. Straks willen ze vast geen gekregen kleding meer aan, eten ze vast en zeker meer, enz. ;)...

      Nee, een Lidl is hier niet in de buurt. Dichtsbijzijnde is inderdaad 15-20 km, vandaar dat ik er nooit kom...

      Ik heb het artikel gelezen over de aanbiedingen :). Ik las echter ook dat ze er heeeeel wat uurtjes tijd in steekt en er een hoop ruimte mee kwijt is. Ik heb zelf die tijd niet en ook de ruimte voor het opslaan niet. Ik wil juist minde rvoorraad en om die reden koop ik zelfs in de aanbieding beperkt. Voorheen had ik gerust 10 pakken koffie gekocht in de aanbieding. Met een beperkt budget koop ik er nu bijv. 4 max... Meer geld 'is er niet'...

      Dank voor je reactie!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.