11 mei 2017

Weblog van Frea Kroese

Mijn naam is Frea Kroese en ben getrouwd met Jaap. Wij hebben 3 kinderen, 3 schoonkinderen en 2 kleinkinderen. Mijn oudste kind (een dochter) is in 2010 overleden bij een verkeersongeluk en (dus) in de hemel.
Ik ben fotograaf en blog over mijn fotografie op www.freativeweblog.wordpress.com

Ik blog voornamelijk omdat er in deze tijd en cultuur heel veel vooroordelen zijn m.b.t. fotografie. Ik ervaar bij elke shoot die ik doe, dat het gaat om het leven zelf en niet om het plaatje. De klant wil voornamelijk dat de platen van mijn reportage overeenkomen met zijn of haar gevoel over het eigen leven of de eigen familie of het eigen bedrijf. Ik merk al snel als ik met mensen op pad ben, hoe ze met elkaar omgaan, iets van de cultuur in de familie of op het werk. Het is niet zo dat je altijd lachend op de foto hoeft, maar onze cultuur eist het min of meer wel: het stralendste plaatje moet het zijn. Ik probeer mensen op hun gemak te stellen, zodat die plaat eruit komt waar ze ook echt blij mee zijn. Een professionele foto is totaal anders dan een foto uit eigen hand. Die maak je anders, die ziet er anders uit. Zomaar even een paar losse zinnen waar een wereld achter schuilgaat.

Mijn laatste item heeft als hoofdonderwerp 'spelen'.  Bij families met kinderen wordt altijd gespeeld en als het goed is, blijf je spelen. Het duurt even maar in bos en zandverstuiving komen zelfs volwassenen een beetje los en tonen zij hun eigen speelse zelf.

Natuurlijk heeft dit alles te maken met hoe God ons heeft geschapen en hoe Hij ons herschept, dag na dag. Iets daarvan wil ik laten doorschemeren in hoe ik werk en spreek met mijn klanten. Ik blog vooral om mijn vreugde over wat ik samen met mijn cliƫnten beleef een kanaal te laten hebben (een beetje reclame voor God en een beetje reclame voor mijn bedrijf).

Hartelijke groet,
Frea Kroese

2 opmerkingen:

  1. Mooi om je verhaal te lezen. Ik heb je blog bekeken. Wat een mooie foto's maak je. Super bijzonder! Ik wens je Gods zegen en nabijheid...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga eens op je blog kijken Frea, bedankt voor het delen van je verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.