16 januari 2017

Weblog van Rita Maris

Beste medebloggers,

Ik ben Rita Maris, 40 jaar en woonachtig in Veenendaal. 20 Jaar geleden ben ik getrouwd met mijn man Marco (45). Wij mochten 6 kinderen krijgen. Onze kinderen zijn 19,16, 14,12, 3 en 2 jaar.

Ik ben in oktober begonnen met bloggen. Ik merkte dat ik een uitlaatklep nodig had om alle zorgen waar wij tegenaanliepen van mij af te kunnen schrijven. Wij hadden namelijk na 2 jaar vol zorgen, vragen en onderzoeken te horen gekregen dat ons jongste zoontje Daantje  klassiek autisme heeft en een ernstige ontwikkelingsachterstand. Omdat hij daarnaast óók een ernstig eetprobleem heeft en op de wachtlijst voor langdurige opname in een eetkliniek staat, moest ik alles voor mijzelf op een rijtje zien te krijgen. Bloggen helpt mij daar goed bij.

Ik ben begonnen met een eerste blog met als bedoeling om familie, vrienden, kennissen en mensen binnen onze kerkelijke gemeenschap op de hoogte te stellen van de zorgen waar wij mee te maken hadden. Tevens was dit een soort uitleg van mijn afwezigheid in het sociale leven. Ik was al 2 jaar van de radar verdwenen en mijn man kreeg steeds vaker de vraag hoe het met mij ging en waarom ze mij nooit meer zagen.

Na mijn eerste blog werd ik overspoeld met kaarten, bossen bloemen, persoonlijke berichten, mailtjes, whatsappjes, etc...ik was zeer onder de indruk van al deze lieve, hartverwarmende reacties. De vraag die telkens werd gesteld was de vraag of ik nog meer blogs wilde gaan schrijven. Ik heb toen besloten om nog één blog te schrijven. Inmiddels zit ik al op 9 blogs en steeds meer volgers, dus stoppen zal ik voorlopig nog niet doen.

In ons gezin hebben we nog meer zorgen waar wij tegenaanlopen en die komen terloops ook langs in mijn blogs. Wij hebben een dochter met PDD-NOS, ADD, dyscalculie en CHT (geboren zonder schildklier) een dochter met ADHD en angststoornis, een zoon met PDD-NOS, ADHD, een disharmonisch intelligentie profiel (43 IQ punten verschil) en een ernstig eetprobleem waarvoor hij op een wachtlijst staat voor behandeling bij een eetkliniek, een dochter die momenteel getest wordt op HSP en ADHD en dan onze kleine man met klassiek autisme en ernstige ontwikkelingsachterstand en een taalontwikkelingsstoornis.

Genoeg om over te schrijven dus.

Liefs Rita


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.