07 november 2016

Meerwaarde van een Facebookgroep voor christelijke webloggers

Enkele weken geleden stelden wij als beheerders van de Facebookgroep 'christelijke webloggers' zomaar een vraag in de groep:
Hoe belangrijk is deze groep voor jou als christelijke blogger? Zou je eventueel zonder kunnen? Zijn er andere groepen voor bloggers op Facebook die je meer gebruikt dan deze groep?

Mocht jij twijfelen aan het nut van een groep voor christelijke bloggers, lees dan de reacties van een aantal groepsleden eens rustig door:

Neen, ik heb in andere groepen gezeten, maar ik vind deze de leukste. Zou ik zonder kunnen? Als het echt moet...

Ik vind hem heel belangrijk omdat ik op andere groepen zelden christelijke blogs zie passeren. De bemoediging die ik vaak uit blogs haal die hier gedeeld worden, zou ik enorm missen.

Ik ben momenteel niet eg actief maar heb mijn lidmaatschap (als ik het zo noemen mag) altijd wel gezellig en waardevol gevonden.

De meerwaarde voor mij is met name andere leuke blogs ontdekken en de mijne onder de aandacht brengen. Ik zou natuurlijk ook zonder kunnen. Ik ben niet lid van andere groepen, nooit naar gezocht.

Ik vind het van grote waarde dat dit een christelijke groep is. Andere bloggroepen waar ik lid ben, zijn heel groot en niet christelijk. Dit voelt veel vertrouwder..

Hoe gek het misschien klinkt, ik voel me met de bloggers van deze groep verbonden, lees graag blogs en ervaar bemoediging. Ik ben heel blij met de groep en zou niet zonder willen.

Ja, dit is de leukste groep waar ik lid van ben. We kunnen vast zonder, maar het zou wel een gemis zijn hoor. Ik voel verbondenheid.

Ik ben hier nog niet zo lang, het is een fijne groep. Zo bemoedigend hoe de mensen zo actief met het Woord bezig zijn en er over willen schrijven. Zo mooi.

Ik ben ook niet heel erg actief op het moment in deze groep, maar merk dat ik toch altijd wel even spiek hoe het met iedereen gaat.

Waarschijnlijk zou ik wel zonder kunnen, maar ik zou het wel jammer vinden. Het is de enige groep waar christelijke bloggers elkaar ontmoeten. Ik heb hier leuke contacten gekregen.

Ik vind dit een van de betere groepen eigenlijk. Maar als je goed kijkt is er één vast groepje dat heel actief is. Maar ‘t mooie is, dat er hier gesprekken plaatsvinden en er geluisterd en écht gereageerd wordt.

Ik zou deze groep wel missen. Dit komt denk ik omdat het een besloten groep is, waar ik mee kan lezen van mensen waar ik (door hun blogs) een band mee heb gekregen. Ik vind dit de waardevolste groep. Niet te groot en daardoor goed bij te houden en via deze weg leer ik medebloggers beter kennen. Ik kom soms op hele mooie blogs die inspireren en op dezelfde Weg wijzen. Dat vind ik echt heel fijn en dat voelt vertrouwd.

Ik heb geen andere groep gelijk aan deze. Zonder kunnen, ja dat kan altijd, moet ff wennen denk ik :) De meerwaarde voor mij van deze groep is dat we elkaar kunnen steunen en de blogs van elkaar bekend kunnen maken. Verspreiden van het Evangelie zeg maar.

Zonder groep ga ik een stuk contact missen met mensen die dezelfde hobby, interesse en passie en hetzelfde geloof hebben, nl. schrijven over de dingen die je bezighouden. Het is voor mij enorm bemoedigend en heeft me echt geholpen als ik in een schrijfdip zat.

Ik vind het leuk om via deze groep de blogs van anderen te lezen en geïnspireerd te worden voor mijn eigen blog.

Het duurde lang voordat ik me erin vond maar dat begint nu te komen. Ik zit nog in een gelijkaardige groep, Engelstalig, maar deze vind ik bijzonder omdat het toch eerder regionaal is :)

Ik zit in verschillende groepen maar er is er maar één christelijk. Dit geeft toch weer hele andere blogs om te lezen en bloggers om te ontmoeten. Dus deze groep heeft zeker een meerwaarde voor mij.

Ik kijk dagelijks op deze groep of er nieuwe blogs zijn. Vooral nu de blogs niet meer in de zijkant van de blog van christelijker webloggers staan. Eerst keek ik daar iedere dag op of er nieuwe waren.

Ik vind deze groep erg leuk en zou het missen als hij er niet meer zou zijn. We zijn verschillend, maar dat is juist leuk. Zo leren we van elkaar. Nee, ik gebruik geen andere bloggersgroep.

Leuke groep! Met leuke 'rubrieken'. Doordat er iedere week blogberichten geplaatst worden, lees ik mee. Dat zou ik anders niet doen, denk ik.


Tsss ... ben je even aan het werk! Iemand stelt een vraag en een storm van meningen en complimenten vliegt langs. Hoe 'belangrijk', 'van toegevoegde waarde' c.q. 'noodzakelijk' wil je het hebben ? :-)

Alles wat ik wilde zeggen is hierboven al gezegd. Inderdaad is deze groep redelijk bij te houden en heeft voor mij echt meerwaarde, al ben ik niet altijd even actief hier. Ik zit ook in groepen waar het vooral een spuien van de beheerder zelf is. Een platform om het duizendste christelijke plaatjes in te lozen. Hier is diepgang. Inderdaad de combi bloggen en christelijk voelt vertrouwd.

Zit je in alle eenzaamheid ideeën te sprokkelen, heilige vuurtjes te stoken, broeierige soep te koken en dat vervolgens weer urenlang woord voor woord te stollen in hanteerbare taal, ja, dan wil je ook wel eens feedback van mede-worstelaars. En als je anderen ziet en herkent, dan zie je ook dat iedereen anders is en anders-begaafd, maar in alle verscheidenheid ook allemaal gedreven door een zelfde verlangen: uitstijgen boven de dagelijkse realiteit van werk en bezigheden, om hoger te klimmen, voor boeiende vergezichten op een andere werkelijkheid, maar tegelijkertijd ook juist weer dieper te graven in de overal zichtbare gebrokenheid van het leven, om daar verborgen lichtjes te zoeken en te delen met anderen en onbegrijpelijke verwondering te oogsten, voor wat er achter de schermen van de tijd is bedacht en geweven in onnavolgbaarheid. Kortom, ja, we hebben elkaar nodig. Er is diepgang. Er is deelbare winst, omdat we veel van elkaar kunnen leren. Er is openheid. Er is draagvlak. 

Ik vind de sfeer in deze groep ook totaal anders dan bij andere bloggergroepen. Hier gunt men elkaar alles en geeft oprechte antwoorden op een vraag. Hoewel ik niet altijd even actief ben, hecht ik er zeker waarde aan!

Ik vind het altijd leuk om uit de blogs te kunnen kiezen die twee keer in de week hier vermeld worden maar anders dan dat lees ik hier niet zo veel mee. Ik heb het eigenlijk ook te druk er voor met wassen, strijken, koken, boodschappen doen en infusies.

Ik ben zelf wat minder actief de laatste tijd. Wel een goede plaats om andere blogs te leren kennen en aangemoedigd te worden de pen weer is op te pakken.

Mooi om te zien dat in veel reacties over de sfeer in deze groep vergeleken met andere groepen wordt gesproken. Qua bloggersgroepen ben ik wel lid van het e.e.a, verder allemaal niet christelijk, en kom daar zelden. In het begin voor tips, maar het regent mode-beauty-reis-health blogs van voornamelijk meiden die het willen maken waar ik weinig mee heb. Discussies waren inderdaad wel anders als hier. Als ik het vergelijk met andere christelijke Facebookgroepen, vind ik het niveau hier ook hoger liggen. Misschien komt dat omdat we niet zo vaak gevoelige christelijke onderwerpen bespreken, en vooral over het bloggen zelf, maar daar gaat er soms hard op. Met name  met het zwart-wit denken kan ik weinig, zeker niet als men niet openstaat voor de ander.

 Ik kijk hier ook regelmatig om door te klikken naar blogs van anderen of de vragen te lezen, zoals de ‘10 vragen aan…’. Ik krijg zo toch een beeld van andere bloggers en het gevoel van contact hebben met elkaar. Iets wat op de blogspotpagina niet kan.

Hoewel ik de laatste tijd weinig in de gelegenheid was om actief in deze groep aanwezig te zijn, is deze groep voor mij wel een van de fijnste om lid van te zijn.

Ik hoop dat deze groep blijft bestaan. Ik kan niet altijd alles bijhouden, maar het is wel steeds een soort van thuiskomen. :) Gods zegen voor deze groep en beheerders gewenst.

De Facebookgroep telt nu bijna 140 leden en elke maand komen er bloggers bij. Ben jij christen en heb jij ook een eigen weblog (of zelfs meerdere), dan ben je van harte welkom. Het is geweldig om elkaar op deze manier te kunnen steunen en bemoedigen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.