22 november 2015

Weblog van Wilke Stuij

Mijn naam is Wilke Stuij, ik ben twintig jaar en ik studeer journalistiek in Tilburg. Sinds een half jaar ben ik bezig met een blog genaamd: 'Wilke, ben jij christen?' Ik was benieuwd of er meer christelijke blogs zijn en zo ja, hoe die eruitzien. Terwijl ik aan het googelen was, kwam ik jullie blog tegen. Ik wist niet dat er een dergelijk initiatief bestond!

Mijn blog ben ik gestart omdat ik erg enthousiast ben over Jezus. Ik ben christen en ik ben erachter gekomen dat dit in Tilburg erg bijzonder is. Heel regelmatig krijg ik van onder andere mijn studiegenootjes vragen op me af gevuurd: ‘Hoe kan je dat nou zeker weten? Ben ik een slecht mens en ga ik naar de hel? Religie is gevaarlijk, kijk maar naar IS, vind jij van niet? Hoe kan God nou goed zijn als er kinderen sterven van de honger? Heeft de wetenschap religie niet al lang achterhaald?’

Deze blog is niet bedoeld als een antwoordenboekje, maar ik hoop dat mensen na het lezen en kijken van mijn posts gaan nadenken over dingen waar ze normaal misschien niet over nadenken. Daarnaast is het voor mijn eigen geloof enorm goed om over deze zaken na te denken!


De link naar mijn blog is: www.wilkebenjijchristen.wordpress.com


3 opmerkingen:

  1. Hoi Wilke!

    Ik heb je blogs met plezier en interesse gelezen. Je hebt humor en talent dus ga vooral door met schrijven!

    Ik vind jouw animatiefilmpjes knap gemaakt en helder uitgelegd! Je bent bent m.i. zeer goed ontwikkeld voor jouw leeftijd! Succes met je studie!

    Gods zegen!

    Gr. Bas

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.