16 augustus 2015

Weblog van Tineke

Mijn dagelijks leven als moeder van 3 prachtige opgroeiende dochters verschilt waarschijnlijk niet heel veel met jouw leven. Ik bedoel, ons leven is net als ieder ander gevuld met werk, school, sport en huishoudelijke klussen. Onze kinderen bezorgen ons naast veel liefde en plezier, ook zorg en verantwoordelijkheid. Waarom dan een blog over dankbaarheid? Het leven gaat zo snel, de kinderen groeien op in een drukke maatschappij waarin iedereen alles lijkt te hebben en geld bij bakken wordt uitgegeven. Ook al spreekt men van een economische crisis. 

Manlief heeft een meer dan fulltime baan, ooit werd ik opgeleid tot bloemist en af en toe mag ik daar nog wat mee hobbyen. De afgelopen jaren heb ik vrijwillig werk gedaan, op de school van de meiden en in een evangelische boekhandel. Ook geef ik ouder- en kindgym bij een gymvereniging. Dit om thuis te kunnen zijn wanneer de kinderen thuis zijn.

De drukte van lange werkdagen en daarna nog thuis alles te kunnen geven, was voor mij teveel en daarom ben ik gestopt met mijn baan toen de oudste een half jaar was. In deze jaren, waarin ik na de zwangerschap van jongste een angststoornis ontwikkelde heb ik veel geleerd over mijzelf en de kracht en het vertrouwen in de God die voor mij zorgt weer mogen vinden. En op dit moment ben ik klaar om weer op zoek te gaan naar betaald werk.  
Maar we zijn heel tevreden, we hebben alles wat ons hartje begeert ook al is het niet alles wat in de wereld te koop is en hebben we regelmatig discussies met de meiden over het wel of niet aanschaffen van weer een apparaat, nieuwe schoenen, kleding of noem maar iets op.

Geluk zit niet in spullen. Op zondag gaan wij naar de kerk, en die dag beschouwen wij ook als rustdag. We gaan niet shoppen of naar pretparken, maar rusten uit van de drukke week en genieten van de vrije tijd die we krijgen op die dag. Hetzij thuis, op bezoek of in een wandeling door de natuur.

Wij geloven dat ons leven geleid wordt. Alle lasten hoeven we niet alleen te dragen. Er is een Plan met ons leven. Soms verloopt het anders dan we zelf bedacht hadden, maar ik ben er van overtuigd dat alles gebeurt met een bedoeling hoe moeilijk dat af en toe ook kan zijn. Spreuken 3:6 is onze trouwtekst en nog altijd onze kracht voor iedere dag!

Link naar mijn blog: www.dankbaarheidop1.blogspot.com






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.