19 mei 2015

Weblog van Mariska

Hoi, ik ben Mariska.

Iemand die met verlangende ogen de wereld in kijkt.
Verlangen, bovenal naar God.

Schrijven is mijn passie geworden. Een uitlaatklep voor emoties, die bij mij nu eenmaal de neiging hebben om van hot naar her te vliegen. Ik ben een mens onder de mensen en ik doe ontzettend goed mijn best, maar o, wat struikel ik vaak en wat laat ik vaak steken vallen. Gewoon omdat ik het ook allemaal niet zo goed weet, en omdat ik het ook allemaal maar voor de eerste keer doe. Leven, bedoel ik. Als dertiger, als vrouw van, als moeder van, als dromer, als lezer, maar vooral; als christen.

Geloven in mijn gewone, dagelijkse leven vind ik een uitdaging; een zoektocht. Ik heb ontdekt dat God juist in mijn alledaagse dingen, zo dichtbij wil zijn. Hij is geen God van veraf maar Hij is juist heel betrokken bij mijn leven. Toch heb ik vaak twijfels en heel veel vragen. Hier wil ik over schrijven in mijn blogs. Ik hoef daar geen geheim van te maken, omdat ik een mens ben, net als jij.
Ik hoop dat ik op deze manier een heel klein stukje kan meelopen op de levensweg van de ander. Misschien wel die van jou. Misschien kan ik even die arm om je schouders zijn, of die ene zonnestraal die een glimlach op je gezicht brengt, zodat je weer even weet: ik ben niet alleen.

Hartelijke groet, Mariska



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.