19 juni 2014

Weblog van Theone

Ik ben Theone, blogger in hart en nieren. Van jongs af aan heb ik al sterk de behoefte om wat er in mijn hoofd opkomt neer te schrijven.

Sinds we op het www kunnen, heb ik heel lang gezocht naar een mogelijkheid om op een beetje fatsoenlijke en acceptabele manier te delen wat ik graag delen wil.
Dit houdt wel in dat er meer in mij omgaat dan ik uitschrijf en dat ik meer uitschrijf dan dat ik deel, maar wat ik deel dat is wat op mijn tong ligt, en wat op mijn tong ligt komt rechtstreeks uit mijn hart.
Hoewel ook dit weer een nuance verdient, omdat ik mij graag laat inspireren door G'ds Geest en door G'ds Woord.
Daar ligt mijn kracht van het schrijven, daar gaat mijn hart, tong, vingers en toetsenbord naar uit. Bloggen gaat al heel lang niet meer om mij, maar om wat ik delen mag vanuit G'ds woord, en waar G'd d.m.v. Zijn Geest mij toe weet te inspireren.
Bloggen is voor mij overdenken, G'ds woord is daarvoor een onuitputtelijke bron gebleken, en de basis van mijn leven met als doel om uiteindelijk te komen tot mijn eigen bijbelcommentaar. Voor het eerst in mijn leven ga ik een erg lang lopend project niet uit de weg, mede omdat het niet mijn intentie is mijn doel ook daadwerkelijk te halen, maar om dagelijks met G'ds Woord mijzelf en de wereld om mij heen voor te bereiden op de komst van de veel betere wereld die ons ten beurt is gevallen, door en in Jezus Christus die een plaats heeft bereid voor hen die Hem willen volgen naar die plek.
Het begrijpen van dit Woord en G'd daarin te ontmoeten is mijn ideaal, en met bloggen wil ik dat voor mijzelf en anderen verwezenlijken.

Hoewel ik meer ben dan mijn blog nl.: zoon, man, vader, kok, projectleider, amateur theoloog en fulltime christen, muziek liefhebber, verwoed fotograaf van verhaallijnen en sporter ben, blijf ik gepassioneerd voor de nummer één in mijn aards bestaan: mijn vrouw, mijn kinderen, gezonde (genesis) voeding, maar boven alles het Woord. Als blogger ben ik te vinden op www.theoloog.blogspot.nl.




2 opmerkingen:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.