25 september 2013

Weblogs van Catharinus Doornbos

Ik geloof dat de Bijbel het Woord van God is, waarin Hij laat zien hoe Hij bezig is Zijn Koninkrijk te vestigen. Dat is de lijn die door de hele Bijbel heenloopt.

Door te lezen in de Bijbel leer ik de Koning kennen. Ik leer wie Hij is, wat Hij doet, waar Hij van houdt. Ik leer hoe ik een relatie met Hem kan hebben en ik deel krijg aan Zijn Koninkrijk. Hij stelt mij één vraag: Wil je Mij volgen?

Ik kies er voor om Jezus te volgen. Zo heb ik nu al deel aan dat Koninkrijk. Zo wordt voor mij en door mij nu al iets van dat Koninkrijk nu zichtbaar. Pas als Jezus terugkomt, zal het volmaakt en definitief gevestigd worden. Door wat ik er nu al van mag zien, verlang ik daar enorm naar!

Bijbellezen is voor mij een ontdekkingstocht en tegelijk een manier om te bouwen aan mijn relatie met God. Door er een overdenking over te schrijven, verwerk ik het voor mijzelf. In augustus 2016 ben ik daar mee begonnen. Ik wil het graag met jou delen, in de hoop dat jij jouw ontdekkingstocht weer met mij wilt delen. Zo kunnen we samen groeien in onze relatie met onze Koning!

In juni 2016 ben ik begonnen met een website voor tieners. De aanleiding was een vraag mijn tienerdochter. Ze was een beetje uitgekeken op dagboekjes. Ze zocht iets waarmee ze meer over de Bijbel, over het geloof en over Jezus volgen kon leren. En iets dat ze kon gebruiken voor 'stille tijd'. We konden niet echt iets vinden dat bij haar paste. Toen kwam ik op het idee om de bijbelstudies die ik schrijf voor mijn andere website te 'vertalen' naar tieners. 
Bekijk het resultaat op: www.tienerinhetkoninkrijk.blogspot.com

In het dagelijks leven ben ik werkzaam als zelfstandig ondernemer op het gebied van Onderwijs & ICT en Mediawijsheid (www.dcat.nl) en Bovenschools ICT-coördinator bij een schoolvereniging op Urk. Daarnaast ben ik vader en straatevangelist en actief in onze kerkelijke gemeente in Zwolle.
Suggesties, vragen, opmerkingen? Ik hoor graag van je!


Catharinus Doornbos



1 opmerking:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.