27 april 2013

Weblog van Hielke

Welkom op mijn blog. Ik ben Hielke, woon in de Friese hoofdstad, en ben 62 jaar jong, en getrouwd. Sinds bijna alweer twee jaar ben ik ambteloos burger, na bijna 32 jaar milieuopsporingsambtenaar te zijn geweest. Daarvoor ben ik bijna tien jaar in de verpleging werkzaam geweest. Een jaar na mijn pensionering ben ik tot en met januari dit jaar opnieuw als oproepkracht in de zorg werkzaam geweest. Zowel tijdens mijn werkzame leven als daarna ben ik actief binnen het zowel bestuurlijke als het praktische vrijwilligerswerk binnen de sector gezondheidszorg. Ondanks mijn gevorderde leeftijd, heb ik nog maar sedert enkele dagen een eigen blog, en mag mijzelf daarom tot de categorie groentjes rekenen. 

Vandaag kwam ik na enig zoekwerk bij de site van 'Christelijke Webloggers' terecht. Voor mij dus reden om mij hier snel aan te melden. Inmiddels heb ik prachtige verhalen, columns etc. gelezen, hetgeen mij nog enthousiaster maakt om mijn bescheiden schrijfsels hier achter te laten. Reeds jaar en dag schrijf ik al heel veel op, zonder daar iets mee gedaan te hebben. Ooit een boek te schrijven, behoort tot een van mijn dromen. Of die droom ooit uit zal komen, ach, daar lig ik eigenlijk niet wakker van. Behalve het schrijven, waarin ik mijn gedachten kwijt kan, houd ik mij sedert een jaar of acht bezig met de wetenschap die men filosofie noemt. Met name de christelijke filosofie en alles wat daarmee verbonden is, heeft mijn bijzonder belangstelling. En om een goed evenwicht tussen lichaam en geest te bewerkstelligen, maak ik graag beelden van speksteen. Ik vind mezelf een Orthodox christen en geloof ‘vrij zinnig’. Ik ben een diepdenker, leef en denk vrij intensief wat het leven en geloven betreft.

Ik hoop dat jullie veel leesplezier mogen beleven aan mijn blogs. En natuurlijk ontvang ik graag reacties en tips. Ik ben uiteindelijk nog maar een beginneling.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.