05 januari 2013

Weblogs van Ilse

Deze keer twee introducties van twee weblogs van Ilse:

Hoi,
Ik ben Ilse en mij passie is koken en bakken.
Ik sta veel in de keuken met veel plezier, niet alles lukt, maar veel wel.
Omdat ik graag gezond leef, probeer ik zoveel mogelijk zelf te maken. Brood, koek, taart, saus, groente gerechten..... Eigenlijk alles.
Voedzaam en gezond zijn erg belangrijk voor ons.
Ons lichaam is een tempel en laten we er dan a.u.b. ook rekening mee houden met wat we eten en drinken. Doordat ik dat ineens ging beseffen en ontevreden was ben ik begin dit jaar ruim 17 kilo afgevallen.
Hou je van koken en lekker eten? Kom eens kijken in mijn keukentje!


Ik ben ook moeder van 2 jochies (2007 en 2009). Sinds een aantal jaren houden wij iedere vrijdagavond een family night, hierin staat de Bijbel centraal. We kiezen een thema, bijbelgedeelte of iets actueels van die week uit en gaan hiermee aan de slag. We lezen, zingen, bidden en knutselen over het thema. De jongens vinden het een feest en wij genieten volop mee! Je kan dit 's avonds, 's middags, iedere week, iedere twee weken of iedere maand doen, maar net wat bij jullie gezin past.

De wereld is erg veranderd en is opvoeden zoals wij zijn opgevoed nog wel goed genoeg? Uiteraard was/is daar niks mis mee, maar wij wilden onze kinderen nog wat meer bieden. Op deze manier kunnen we alles bespreekbaar maken. Je kan je misschien voorstellen dat hoe ouder ze worden hoe dieper je kunt gaan en hoe uitgebreider het kan. We willen in de toekomst ook thema's bespreken als, pesten, social media gebruik, internet en de gevaren ervan, seks, drugs, alcohol. Tijdens deze avonden is niks gek en mag alles gevraagd en gezegd worden en zo creëren we al van jongs af aan een veilige avond.

De rugzakken van onze jongens wil ik zo vol mogelijk proppen, zodat als ze op eigen benen gaan staan ze een goed fundament hebben. Kunnen wij dan als ouders achterover leunen? Nee zeker niet! Wij gaan er biddend achteraan... Vertrouwend op Hem!

Nieuwsgierig voor je eigen gezin? Of voor je gemeente? Of gewoon nieuwsgierig naar wat het nog meer is? Gluur dan een keer over onze schouders mee op een van onze avonden...


Groetjes Ilse

Dit bericht is bijgewerkt in mei 2016.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.