31 december 2012

Weblog van Ria

Hallo,
Ik kwam op jullie blog en zou er graag aan toegevoegd willen worden. Ik ben Ria, christen, getrouwd en moeder van vier kinderen, waaronder Vera.
Onze namen zijn blognamen, omdat we niet iedereen kunnen vertellen wat er speelt is het zo beter.
Vera heeft me onlangs vertelt dat ze op meisjes valt.
Het is heftig en moeilijk, vooral voor haar. Maar ze weet: samen met God sta ik sterk.
In de Eva van december 2012 stond mijn verhaal. Vera was toen nog niet aan een coming-out toe.
Ga met ons mee op zoektocht, hoe we dit verwerken en hoe we ons er doorheen slaan, in het verwerken en in hoe we de toekomst zien.

Hartelijk welkom op www.verauitdekast.blogspot.com


4 opmerkingen:

  1. Dag Ria, welkom in deze groep van Christelijke Webloggers. Mooi, maar ook moedig van je, dat je zo'n teer onderwerp bespreekbaar wilt maken. Laten we het maar rustig een moeilijk probleem noemen, omdat steeds meer mensen er mee te maken krijgen. Ook wij zijn als gezin een aantal jaren geleden deze fase doorgegaan i.v.m. onze zoon. Het is je kind, het blijft je kind, je hebt hem of haar lief, maar aan de andere kant weet je ook dat er in de Bijbel niet mals geschreven wordt over homosexualiteit. En dat wil je beide vasthouden. En dat geeft worstelingen. Moeilijke gesprekken met je kind, worstelingen met God, je afvragen of je niet iemand te hulp moet roepen. Dingen zien, waar je het moeilijk mee hebt. Eenzaamheid proeven, die bijna niet bespreekbaar is te maken. Los willen laten en ook vast willen houden, een voortdurend dilemma.
    Dank voor je openheid. Dat heeft, eerlijk gezegd, wat langer geduurd als bij jou. Maar ik snap ook, dat je wel liever anoniem wilt blijven. Reacties uit je eigen buurt of gemeenschap zijn niet altijd even tactisch of liefdevol. Of, misschien nog wel erger, het onderwerp wordt gemeden ...
    Sterkte toegewenst in jullie gezamenlijk optrekken en worstelen, rust toegebeden in deze moeilijke fase van het leven, en vooral veel liefde en genade om alles samen te kunnen dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Ria,

    Wat fijn dat je dit wilt delen! Wat ontroerend om te lezen met hoeveel liefde je over je dochter spreekt.

    Ik wens jou, je gezin veel wijsheid toe voor de toekomst. En ook anderen, waaronder Anton Verweij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had het artikel gelezen in de Eva en ik was er toen al onder de indruk van. Fijn dat je via internet je verhaal en ervaringen wil delen. Welkom in de groep! Gr. Naomi van www.newsofpeace.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Romeinen 10:4 en Galaten 5 ;)

    Want het einde van de wet is Christus voor een ieder die Gelooft!! geen onderscheid meer dan tussen jood of griek (dus ook niet meer tussen homo's hetero's etc!! Zie mijn weblog voor hlbt christenen en kom er samen met mij achter door middel van Gods Woord wat het nieuwe verbond inhoudt voor alle wedergeboren kinderen van God

    groetjes sas

    en gods zegen

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.