17 november 2012

Weblogs van Rita Klapwijk


Hallo, mijn naam is Rita Klapwijk.
Ik ben 51 jaar, 29 jaar getrouwd met Bram, moeder van vier kinderen (3 zonen, 1 dochter), en sinds een paar jaar is ons gezin uitgebreid met nog eens twee hele lieve schoondochters en een prachtige kleindochter van bijna 1 jaar.
Daarnaast hebben wij nog een hele lieve hond, een poes en een paar goudvissen.
Ik zal ongeveer 19 jaar zijn geweest, toen ik schoorvoetend mijn eerste gedicht schreef.
Mijn liefde voor gedichten en het verlangen om mijn gevoelens in woorden om te zetten, deden de rest.
Vooral in de zware jaren waar wij als gezin doorheen zijn gegaan, was schrijven zowel een uitlaatklep en daardoor ook een stuk verwerking, als iets wat mij ook heel dicht bij God hield.
‘Into YourHands’ en ‘Words of myHeart’ geven een beetje weer wat mij bezighoudt en bezielt. Van hieruit volgde de rest; mijn liefde voor de Psalmen (Rondom de Psalmen) en uitdagingen als op ‘Dicht bij U’ en ‘In rust met U’.

Mijn grootste verlangen is om anderen te bemoedigen, te troosten, hoop te bieden met mijn schrijfsels. Zoals God mij getroost heeft, zo wil ook ik met mijn schrijfsels anderen troosten en laten zien, dat, hoe diep het dal ook is waar je in zit, hoe de grond ook onder je voeten schudt en beeft, Hij met je meegaat, je ondersteunt, en onderwijst en je weer vaste grond onder de voeten geeft.


Een liefdevolle groet,
Rita



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.