20 september 2012

Weblog van Erik Velema


Hallo, ik ben Erik Velema, man van Margriet en vader van 5 prachtige kinderen. Ik werk bij Teen Challenge als begeleider op de Spetse hoeve, een instelling voor mannen met levensbeheersende problematiek. Dit zul  je in mijn blogs ook regelmatig teruglezen. Ik blog om zo mijn gedachten te ventileren, maar tegelijk ook anderen te ontmoeten. Ontmoeten is dan ook waar het in blogs voornamelijk om draait. Ik schrijf omdat het voor mij een manier is om God te ontmoeten, maar ook om anderen te ontmoeten. Ik geloof immers dat ontmoeting iets bijzonders is, dat we elkaar niet zomaar tegenkomen in het leven, maar dat het Gods verlangen is om ons persoonlijk te ontmoeten, maar ook dat het naar Gods hart is als we elkaar werkelijk ontmoeten.  Dat we elkaar zien zoals we werkelijk zijn. Dit gaat voor mij verder dan het oppervlakkige.

Ik wil in dat wat ik schrijf graag laten zien wat er in mij persoonlijk leeft, maar ook zoek ik naar datgene wat Gods wil is voor mijn verdere leven. Ik geloof dat God ons in de Bijbel veel te vertellen heeft en dat er geweldige boeken zijn door mensen geschreven die daar ook weer inzichten uit hebben opgedaan. Ik ben nieuwsgierig en lees veel, maar tegelijk is dat wat buiten de Bijbel om geschreven is voor mij niet bindend, maar ik ontmoet graag andere zienswijzen en gedachten en zal dit ook bespreken als mijn interesse daar naar uitgaat. Ik geniet van de reactie via mijn blog, Facebook of in de mail. Erg leuk te zien wat anderen vinden. Wederom een ontmoeting waaruit ik al menig leuk contact heb opgedaan.

Ik zie je graag terug op De ontmoeting www.velematje.wordpress.com

Groet, Erik Velema


1 opmerking:

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.