08 september 2012

Weblog van Anton Verweij


Mijn naam is Anton Verweij en sinds februari 2011 ben ik actief aan het Bloggen onder de naam God-is-in-de-stilte.
Ik ben een introvert, die woorden nodig heeft om te vertalen wat er in hem leeft. Ik ben een rationeel mens, die op zoek is naar zijn eigen hart. Ik ben een verlegen mens, die graag profeet zou willen zijn. Omdat het leven te vaak ongemerkt voorbijgaat, zonder dat we goed de essentie ervan beseffen. Ik ben een zoeker, die gevonden is door God. Ik ben een onderzoeker, die alles wil weten en analyseren, zelfs zijn eigen ziel, maar heb me uiteindelijk overgegeven aan het wonder, het mysterie, de liefde van de ongeziene Aanwezige, die veel reëler blijkt te zijn dan alles wat zichtbaar en tastbaar is.
Ik ben een wandelaar die vaak stilstaat bij mensen, dingen en de natuur. Die aandacht druk ik uit in het maken van foto's, bevroren beelden werkelijkheid. Die aandacht geef ik vorm in woorden, gedachten, ideeen, gedichten, verhalen, betogen, beschouwingen en losse flarden emotie. Soms zie ik een licht aan de hemel, soms zing ik een lied van vreugde, soms ervaar ik de gebrokenheid als allesomvattend, maar altijd ben ik gefocust op hoop. In humor zie ik de ernst van het leven weerspiegeld. In metaforen tracht ik de werkelijkheid te vangen, maar ook te koppelen aan ideeën.
Ik ben gegrepen en verbaasd over het wonder van de inspiratie, dat als een vulkaan, onverwacht en ongedacht, tot bloei is gekomen in mijn leven. Ik geniet van de kracht van communicatie, al besef ik terdege hoe woorden tekort kunnen schieten om de werkelijkheid recht te doen.
Ik geniet van de rust, al ben ik altijd rusteloos op zoek. Ik streef naar stilte, om samen te zwijgen met God, omdat de Bron van Leven mij voedt met sprankelend en tintelend water, omdat Zijn Zoon mijn Redder en Voorbeeld is, omdat Zijn Geest mij leidt, elke dag.
Geniet gerust even mee op http://godisindestilte.blogspot.com 

1 opmerking:

  1. Fijn zo te lezen, je weet precies wie je bent. Ik vind het bijzonder dat je in de stille momenten zoveel te weten komt.succes.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Je bericht wordt eerst even gecontroleerd, dus het kan even duren voor je hem terugziet.